Summa sidvisningar

fredag 2 september 2011

Sovmorgon !

Wow, 10.45 åkte persiennerna framför ögongloben upp. Jag har sovit länge, Yes! Massor av tid ha gått! Var ju upp en vända vid 07.30 men de va ju bara obligatoriskt wc besök:)
Däremot så skulle jag ha behövt varit in till gullåsen men de får ja ta på måndag..Tror ja måste börja ta nå värktabletter innan jag går och lägger mig för händerna plågar mig grymt nattetid! Ingen som har handledsskydd hemma som ligger och skräpar? Eller nå andra bra tips för att få bort värk och svullnad ur fingrar och leder?!

Jag skulle behöva gå ut och palla lite äpple från mitt eget träd..Dom är så ljuvligt goda om man får ett relativt moget äpple!:)
De är så fruktansvärt mycke äpplen i trädet så grenarna börjar släpa i backen..Men trädet är ju runt 14000 år gammalt och inte beskärt på åtminstone 1200 år..:)

Nååå disken är diskad och tvätten i maskin.. Konstigt väder ute och nu skulle jag lätt kunna gå och sova igen!

SÅ skönt med helg och få ha myshjärtat hemma:)
Imorgon så har vi inte nå planer alls förutom att Sandra A ska komma ut och hämta lite skolböcker hon handlat av mig!
Kanske skulle packa ur BB väskan bara för att, så att de kanske startar bara för att jag råkar ha den "opackad.." Haha..Hm, föresten så ha ju kattungarna insett hur bekvämt det är att ligga på barnvagns sufletten m.m, har ni nå bra tips på hur man får dom att låta bli vagnhelvete för snart blir ja tokig på kattorna!! Har shasat och shasat säkert 15 ggr/dag men de lyssnar INTE!

Hm, baka skulle jag också behöva göra...av alla äpplen...äppelpajer, äppelkakor, mmm...goooottt...

nejnej, nu ska jag gå och dampa på en viss person på ålands köp och sälj:)

4 kommentarer:

  1. Katter älskar vagnar, och ännu mera sen när barnet är fött. Morsans kattor skulle alltid ner i vagnen när Andrea var liten. Varmt och gosigt i en liten vagn med en bebis. Inte så kul dock :/

    SvaraRadera
  2. Gaah, damn those kitties!! Har ju myggnätet över så dom kommer ju inte åt själva hårdliften men de är ändå GRYMT störande!

    SvaraRadera
  3. Jag hade ett gammalt lakan över vagnen när den var inne, men ute fick man helt enkelt bara kolla att dom inte låg på Liam :) pröva med vattenspruta nu innan bebis med ligger där, brukar vara effektivt med det :)

    SvaraRadera
  4. okej, ja vattensprutan är dom inte de minsta rädd för så den är de nog ingen idé att vattna med:) Ha bytit plats på den nu så dom inte bara kan spatsera rakt ut på sufletten och lägga sig...får fortsätta gapa bara:)

    SvaraRadera